Pavel Míka

Dívám se na tento svět již přes pět desítek let a stále mnohému nerozumím. Bojím se, že už to tak zůstane – a mnohdy díkybohu. Zajímá mě leccos, co se děje v mém nejbližším okolí, tedy v kouli veliké třináct miliard světelných let.
  • Počet článků 40
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2841x

Pavel Míka

Kurz negativního myšlení od iDnes

Patřil jsem mezi množinu z šesti kilometrů blogerů – je nás prý tolik, že bychom utvořili řadu takto dlouhou – kteří se první červnový večer mohli zúčastnit představení ve Švandově divadle, kam nás blog.iDnes pozval k pětiletému výročí od svého vzniku.

2.6.2012 v 23:47 | Karma: 24,95 | Přečteno: 8962x | Diskuse| Ostatní

Pavel Míka

Jak jsem spravoval záchod

Život někdy vážně píše neuvěřitelné příhody. A nemusí hned jít o něco světoborného. Jedna pikanterní drobnost se stala tento týden i mě. Ač zručností právě neoplývám, pustil jsem se do malé opravy záchodu.

26.5.2012 v 22:32 | Karma: 15,29 | Přečteno: 1310x | Diskuse| Ostatní

Pavel Míka

Timelapse jako umělecké dílo

Timelapsy jsou časosběrná videa, která zobrazují svět trochu jinak, než jej běžně vnímáme. Tento blog nabízí ukázky pěti časosběrů, které jsou skutečné perly.

12.3.2012 v 5:31 | Karma: 11,08 | Přečteno: 993x | Diskuse| Ostatní

Pavel Míka

Jak jsem přežil mínus 120 stupňů Celsia

Ne, v nadpisu není překlep, opravdu jsem se dostal do místa, kde bylo mínus jedno sto dvacet stupňů Celsia. A to v šortkách a krátkém tričku. Možná správně tušíte, že jde o terapii chladem ve speciálním zařízení zvané Polárium. A právě o kryoterapii, která se u náš začíná také relativně hodně uplatňovat, je tento blog.

26.2.2012 v 11:31 | Karma: 14,22 | Přečteno: 1430x | Diskuse| Věda

Pavel Míka

Koňské rohy

Před lety jsem často hrával šachy. Víceméně jen rekreačně, bez žádných velkých výsledků, ale hra mě oslovila natolik, že jsem občas studoval i odbornou literaturu. Již tenkrát mě zaujala jedna věc. Šachová hra se hemží různými termíny, přesto jeden důležitý termín mi zde chyběl. A tak jsem si jej sám vytvořil. O tom je tento článek, který ocení především šachisté a dále všichni, kteří šachy minimálně jednou hráli, nebo se k tomu alespoň chystají.

3.2.2012 v 23:20 | Karma: 9,30 | Přečteno: 931x | Diskuse| Ostatní

Pavel Míka

Flasmob jako umělecké dílo

Odkazy na čtyři promakané flasmoby, tedy trochu recesivní zábavu, která ovšem, když se udělá dobře, může být považována i za umění. Můžete si třeba říkat, že je to bláznovina, ale flasmoby nikomu neškodí, spíše pobaví a překvapí. A to v dnešní době plné neradostí není zase tak málo.

9.1.2012 v 17:03 | Karma: 9,27 | Přečteno: 819x | Diskuse| Ostatní