Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

PŠR

19. 6. 2012 14:13
Krásně napsané.

Já mám na RB vzpmínku z roku 1981, kdy jsem skládal v Olomouci přijímačky na Filosofickou fakultu (čeština/angličtina) a nocoval den předtím v hotýlku naproti nádraží. Už tam dávno nestojí. Na pokoji jsem měl umyvadlo a postel stála vedle ošuntělé zdi. Až do noci jsem v ní četl právě Marťanskou kroniku. Musím ji zase otevřít.

0 0
možnosti

nepohodlný energetik

9. 6. 2012 22:05
Amen .

....i já děkuji, Mistře !

0 0
možnosti

V.Woolfová

9. 6. 2012 13:19
Krásně napsaná vzpomínka.

R^

0 0
možnosti

petrph

9. 6. 2012 10:25
nádherné

Když už zmiňujeme 451 stupňů Fahrenheita,připomeňme to co už Bradbury popsal před desítkami let a co vidíme kolem sebe až dnes.Pokoje s telestěnami,na kterých obyvatelé sledují své televizní "rodinky" aniž vnímají reálný svět kolem sebe,na uších sluchátka ve kterých poslouchají hudbu aniž vnímají zvuky světa kolem sebe.Řvavá reklama která překřikuje jakoukoliv myšlenku.

On už viděl ve svých fantaskních vizích už tenkrát a bohužel se to splnilo.

Jestli bych se s ním chtěl rozloučit,tak opět, jak před pár dny citátem z jednoho jeho díla, obsahem nevelkého,ale bohatě naplněného fantaskními obrazy reality,která se rychle mění v zapomenutou minulost..

"Na vrcholu kopce už zbyla jen ohromná pyramida starých novin rozhrabávaná buldozerem.Chlap, který ho řídil neměl tušení že kosí Hearstovy protesty z devětadvacátého ani McCormickovy výlevy z dvaatřicátého. Roosevelt,Hitler,Stalin, zázračné díte Baby Rose,herečka Dresslerová,kazatelka Aimee Semple,jednou dvakrát pohřbené,navěky tiché..

0 0
možnosti

habit-.!..

8. 6. 2012 19:55
... díky za připomínku...

moje první setkání s Bradburyho dílem se jmenovalo tuším Tichá hrůza, šlo o mysticky až hororově laděné povídky - bylo to tak ve 12ti letech... škoda ho, ale jak se říká, člověk zemře, až když zemře jeho dílo, a tak si myslím, že Ray bude ještě dlouho mezi námi....R^

0 0
možnosti

Camino.

8. 6. 2012 23:17
Re: ... díky za připomínku...

Ano, hezke, ze jste si vzpomnel....mam take spoustu jeho pohadek, ktere ctou i dospelaciR^V

0 0
možnosti

oldfashioned Kokodák v1

8. 6. 2012 19:52
opět skvělé...

R^

1 0
možnosti

Achenbach Šimon

8. 6. 2012 19:35
Krásně napsáno

nejen češtinou, která mě pohladila po tváři, ale i myšlenkou. Jsem rovněž velký fanda tohoto žánru a speciálně R.B.

Děkuji.

Šimon Achenbach

0 0
možnosti

oldfashioned Kokodák v1

8. 6. 2012 19:53
Re: Krásně napsáno

(až na tvar "Rayi"...:-/)

0 0
možnosti

taras

8. 6. 2012 19:24
Dík,

jestlipak je možné křišťálovou průzračnost Marťanské kroniky přetlumočit filmem? Asi ne.

0 0
možnosti

habit-.!..

8. 6. 2012 19:48
Re: Dík,

... to se nedá - film jede furt dopředu, nemůžeš se zamyslet nad nějakou větou nebo se o pár řádků vrátit, když ti zpětně naskočí nějaká asociace - Bradbury je pro filmaře tvrdý oříšek, viděl jsem 451 stupňů Fahrenheita, a i když to byl skvěle natočený a obsazený film, s knížkou to mělo společný akorát děj - a tohle je poměrně akční příběh, zato  Marťanská kronika je spíš lyrika...

1 0
možnosti

.koulehranatá.

8. 6. 2012 19:06
Nejste sám kdo ho měl rád.

Krásný dopis....R^R^R^

2 0
možnosti

oldfashioned Kokodák v1

8. 6. 2012 19:53
Re: Nejste sám kdo ho měl rád.

R^

0 0
možnosti
  • Počet článků 40
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2841x
Dívám se na tento svět již přes pět desítek let a stále mnohému nerozumím. Bojím se, že už to tak zůstane – a mnohdy díkybohu. Zajímá mě leccos, co se děje v mém nejbližším okolí, tedy v kouli veliké třináct miliard světelných let.