Můj pohled

Pavel Míka

Já blikám, ty blikáš, on nebliká

Již několik let pozoruji, jak se na našich silnicích zvětšuje nešvar nepoužívání směrových světel. Počet neblikajících aut je dnes takový, že se již nemůže jednat jen o sporadické zapomnění. Spíše mám dojem, že mnohdy jde o cílené jednání borců, kteří se nesnižují k něčemu tak pokořujícímu, jako je správné používání směrovek.

26.7.2012 v 15:21 | Karma článku: 27.57 | Přečteno: 1822 | Diskuse

Pavel Míka

Problém přestupné sekundy a internetový čas společnosti Swatch

Přestupná sekunda, která byla poslední den měsíce června vložena do časové soustavy, způsobila chaos a zhroucení některých serverů. Vkládání přestupných sekund působí také problémy v navigačních systémech a tak již několikrát padl návrh tuto praktiku zrušit. Potřebujeme jí vlastně vůbec? Nebo se dá najít nějaké jiné řešení?

7.7.2012 v 7:07 | Karma článku: 10.49 | Přečteno: 1219 | Diskuse

Pavel Míka

Titanic zvaný Evropa

Je tomu právě sto let, co se potopil legendární a ohromný Titanic. Ambiciózní projekt, který šel ke dnu hned při první plavbě. Dnes při vzpomínce na tuto tragédii se musíme ptát, zdali nejsme na podobně ambiciózní lodi, plující pod modrou vlajkou se žlutými hvězdami.

15.4.2012 v 7:20 | Karma článku: 20.46 | Přečteno: 1484 | Diskuse

Pavel Míka

Chvalozpěv na tmu

Jsem tmář a jsem na to hrdý. Mám tmu rád, mám rád i noc. Pochopitelně jako protiklad běžného denního světla. I já jsem denní tvor, ale právě proto si uvědomuji, že i tma a noc má svůj veliký význam. Historicky možná mnohem větší, než si vůbec připouštíme.

31.3.2012 v 20:28 | Karma článku: 6.53 | Přečteno: 735 | Diskuse

Pavel Míka

Já zipuji, ty zipuješ, on nezipuje

Jen málokteré pravidlo je tak špatně pochopeno, jako právě zipování vozidel. Díky tomu pak zbytečně trávíme spousty času v kolonách, které více stojí, než jednou. Nyní je toto téma trochu mediálně živější a z reakcí lidí se dá usoudit, že jistá část princip tohoto opatření nepochopila. Diskutující se pak rozdělí na dva tábory, kde každý hájí tu svou pravdu. Přitom se cituje příslušný paragraf zákona, ale jeho přečtení neznamená zároveň automaticky jeho pochopení. Pokusil jsem se vlastními slovy popsat, jak by mělo zipování fungovat. Předpokládám, že sám jsem to pochopil správně, i když věřím tomu, že mě část diskutujících rozsápá na maděru.

23.2.2012 v 10:18 | Karma článku: 17.32 | Přečteno: 1584 | Diskuse

Pavel Míka

Vzkaz padesátiletého zaměstnance třicetiletému šéfovi

Tak jsem si dnes přečetl, že lidé po padesátce jsou často bez práce. Protože lidí nad padesát let bude jen přibývat, hrozí vážný ekonomický problém. Mladí šéfové a mladí personalisté je nechtějí přijímat. Nejspíš by se sami měli trochu pocvičit ve zdravé selské matematice.

18.1.2012 v 15:43 | Karma článku: 45.76 | Přečteno: 7012 | Diskuse

Pavel Míka

Requiem za 701 duší

Počet usmrcených lidí na silnicích v roce 2011 se zastavil na čísle 701. Je to sice nejnižší číslo za dobu několika desetiletí, ale důvod k jásotu tento „statistický úspěch“ rozhodně není. Pro mě pak je velice smutná skutečnost, že jednu oběť jsem znal osobně.

5.1.2012 v 8:28 | Karma článku: 11.97 | Přečteno: 848 | Diskuse
Počet článků 40 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 2573
Dívám se na tento svět již přes pět desítek let a stále mnohému nerozumím. Bojím se, že už to tak zůstane – a mnohdy díkybohu. Zajímá mě leccos, co se děje v mém nejbližším okolí, tedy v kouli veliké třináct miliard světelných let.