Jen náznakem - fotomatiné

„Pouhým náznakem“ je opravdu velice hezký námět pro fotografování. Jen mě mrzí, že jsem v hektičnu prázdninových měsíců nenašel dost prostoru, abych vytvořil na toto téma speciální kolekci fotek. Nevadí, i ve svém archivu najdu to, co lze pro dané téma použít.

 

 

Člověk nemá své fotky okecávat. Má je hodit lidem a ty si buď na ten zadek sednou, nebo si na něj nesednou. Já si nemohu ale pomoci a pár slov ke každé fotce musím říci. Především k té první, hlavní. Dokonce jsem uvažoval, že do tohoto kola půjdu jen s ní, nakonec přidám i další, ale tato je pro mě podstatná. Kdybych sám měl vybrat svých vlastních deset nejlepších fotek, určitě by v této kolekci byla. Měl jsem tehdy obrovské štěstí na to dobré světlo a ještě více na dobré okolnosti. Mlha od řeky stoupala souběžně s vycházejícím sluncem a katedrála v mlze postupně jako potápějící loď zmizela i se stožáry gotických věží a barokních střech. Často tím místem od té chvíle několik dalších let jezdím a už nikdy se mi nepovedlo něco podobného znovu uvidět. Pokud se to opakovalo, já u toho nebyl. Ale tehdy se to podařilo a díky tomu dnes mohu tady ukázat svou „Utopenou katedrálu“.

 

 

V jedné písni se praví, že všeho je mnoho, jen slunce je jedno. Na této fotografii jsou slunce hned tři. A všechny jen v jistém náznaku. Asi si myslíte, že zase mlžím. Ano, ale jde o specifickou mlhu, poeticky zvanou diamantový prach. V něm vznikají optické jevy zvané halové. Na mé fotce je jeden takový halový jev a to vedlejší slunce, neboli parhelia. I pravé slunce uprostřed je rozpité a vedlejší slunce jsou zřetelně viditelná na náznaku parhelického kruhu. A v řece se pomyslně odráží čtvrté slunce.

 

 

Poslední fotka je úplně z jiného těsta. Jde o portrét ve stylu high key, tedy použití prakticky jen světlých tónů. Tmavých je zde minimum a jsou jen třešničkou na dortu. Stačí se podívat na histogram. Absence barev a tmavých tónů vytváří jen náznak skutečné reality, ale zároveň podtrhuje podstatné. Souhlas modelky se zveřejněním fotky mám.

 

Závěrem musím poděkovat všem, kdo má zásluhu na vzniku a fungování fotomatiné a za to, že bude pokračovat dál, třebaže bez vidiny materiální výhry. Já myslím, že o tu tu nejde. Pokud mohu sám navrhnout nějaké téma, tak co třeba takovéto - „Protipóly“. Myslím, že to dává jisté možnosti. Snad až na to, že sám v archivu nic na toto téma nemám, takže bych musel něco rychle udělat. Nápady v hlavě by byly, teď stačí už jen maličkost – zrealizovat je.

Autor: Pavel Míka | čtvrtek 13.9.2012 9:39 | karma článku: 17,40 | přečteno: 1043x
  • Další články autora

Pavel Míka

Otevřený dopis Neilu Amstrongovi

31.8.2012 v 5:55 | Karma: 18,63

Pavel Míka

Já blikám, ty blikáš, on nebliká

26.7.2012 v 15:21 | Karma: 27,68

Pavel Míka

Rudolfovou štolou skrz naskrz

17.7.2012 v 14:11 | Karma: 24,92

Pavel Míka

Já, bloger - fotomatiné

13.7.2012 v 10:11 | Karma: 16,47